Geza kommentje a Magyar(os) postaliberalizáció poszthoz:
"Jónapot kívánok, Átlag Géza vagyok, tizennyolc éve járok rendszeresen postára, ... és már kuuuurvára tele a hócipőm a lúzerségükkel.
Kedves Posta! Ha szeretnék a forgalmukat fellendíteni, akkor az alábbi pontokon tudnának optimalizálni:
- A Posta ne a küldemény 'kézbesítésének megkísérlését' garantálja, hanem a kézbesítést magát, és azt is gyorsan. Nyugodtan vegyenek példát a DHL-ről, náluk van még napon belüli kézbesítés is.
- A központi szortírozójukban aki lopni mer, annak a kezét levágni, az illetőt karóba húzni, majd a kezét is karóba húzni. Magyar emberként nekem ég a pofám, amikor egy tengerentúli boltból rendelt könyv eltűnésekor rendre az derül ki, hogy az a feladó országot dokumentáltan elhagyta, aztán egyszer csak szublimált.
- Ami csomagra a szortírozós tolvajaik nem tartanak igényt, az 7..10 (hét..tíz) nap alatt ér be a ferihegyi érkeztetéstől a budapesti célcímig. Basszák meg az urak a logisztikájukat, a XVIII.sz.-ban ennyi idő alatt Debrecenből lovon felért az ember Bécsbe.
- A regisztrált csomagokat nyilvántartó rendszerükben ne az érkezéskor kattintsák végig az összes állapot-átmenetet (két hét semmi, aztán öt perc alatt megérkezik, szortírozódik, kiszállítódik, kézbesítés megkísérlődik, értesítőcetli bedobódik, csomag a postára visszavivődik), hanem tényleg látszódjék, hogy épp hol van a csomag. A postafiókhoz / postán maradó küldeményhez az SMS-küldő szolgáltatásuk tényleg működjön, és legyen elérhető egyszerű küldeményekhez is, ne csak hivatalos irathoz.
- A lakcímről postafiókra átirányítás tényleg működjön, és ne azon múljon, hogy a helyettesítő kézbesítő megkapta-e a stencilezett átirányítási listát ill. hogy leszarja-e azt.
- Azon gyökér kézbesítőknek, akik az 'adathordozó' jelzetű (feláras) leveleket is kettéhajtva teszik be a postaládába, azoknak az ujjait is hasonlóképpen hajtsák ketté, lehetőleg a kézhát irányába. Azokra, akik a 'törékeny' jelzetű (feláras) csomagot dobva rakodják és kovácsüllőket tesznek a tetejére, azokra ültessenek elefántot, lehetőleg hasmenéseset.
- A postahivatalokból az útban lévő polcos/vitrines szarjaikat vigyék a búsbüdös pitsába, és az ügyfélszolgálati pultokat legalább a normál munkaidőn kívüli időszakban tartsák már mindet nyitva.
- Ne csak 9..16 legyenek nyitva, mert vannak még a kismamákon, nyugdíjasokon és munkanélkülieken kívül is emberek. A normál munkaidőn kívül a nyuggereket hajtsák el haza, vagy legalább tartsanak fenn 'dolgozók pultjá'-t, hogy az átlag dolgozó ember ne a postán élje le a legszebb éveit.
- Lehessen olyan szolgáltatást kérni, hogy a nem névre érkező küldeményeket (levélszemét) ne kézbesítsék. (A büdös spammer levéltetvek karóba húzatásán már másik projekt dolgozik...)
- A normális, becsületes postai dolgozókkal (mert azért nagy részük ilyen) bánjanak emberségesen, mert ha ők besokallnak, akkor tényleg csak a sok gyökér sudribunkó tolvaj kötsög marad.
- A vezetőik közül azokat, akik lopnak, kezeljék úgy, mint a pitiáner csomagtolvajokat (karóra velük is).
- Végezetül: ne picsogjanak már annyit. Ha egy átlag vállalat veszteséges, akkor becsődöl a pitsába, a Postát meg adófizetői pénzből húzzák ki a szarból évről évre, aztán mégse képesek rendes eredményt elérni. Ha ennyire nem megy, akkor ne erőltessék, menjenek inkább kapálni."
* Tudom, hogy nem egy mondat, de minden egyes mondata aranyat ér!